Sobiczewska, P., Wiszejko-Wierzbicka, D. (2015).
Podręcznik diagnostyczny dla doradców zawodowych. Wydawnictwo Academica.
Wiszejko, D. (2010).
Niewykorzystana sfera. Partycypacja społeczna i obywatelska osób z ograniczeniami sprawności. Gdańsk: Wydawnictwo Scholar.
Grzymiała-Kazłowska, A., Piekut, A., Sijko, K., Wiszejko-Wierzbicka, D. (2010):
Pakiet Pierwszej Pomocy dla osób migrujących zarobkowo. Warszawa, Olsztyn.
Wiszejko-Wierzbicka, D. (2008).
Od samoakceptacji do aktywności? Postawy wobec własnej niepełnosprawności a aktywność zawodowa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SWPS Academica / EFS (seria nt.: Osoby z ograniczeniem sprawności na rynku pracy – tom 6).
Łukowski, W. i Wiszejko-Wierzbicka, D. (2008).
Wizerunek aktywności zawodowej osób z ograniczoną sprawnością. Perspektywa biograficzna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SWPS Academica / EFS (seria nt.: Osoby z ograniczeniem sprawności na rynku pracy – tom 7).
Kuźmicz, E., Mielecka-Kubień, Z., Wiszejko-Wierzbicka, D. (red) (2009).
Karanie za posiadanie. Artykuł 62 ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii – koszty, czas, opinie. Warszawa: Fundacja Instytut Spraw Publicznych.
Wiszejko, D. (2010).
Niewykorzystana sfera. Partycypacja społeczna i obywatelska osób z ograniczeniami sprawności. Gdańsk: Wydawnictwo Scholar.
Artykuły naukowe
Wiszejko-Wierzbicka, Dorota (2020).
Myślenie w czasach zarazy. Biuletyn IGA „Rasztów”.
Wiszejko-Wierzbicka, Dorota, Kwiatkowska, Agnieszka (2018).
Jeden czy wiele modeli? Raport z ogólnopolskiego badania młodych Polaków w wieku 18–29 lat. Studia Socjologiczne, 2/2018 (229), s. 147-176.
Wiszejko-Wierzbicka Dorota, Kidawa Michał, Jabłońska Marta (2016).
Motywy zażywania i typologia użytkowników nowych substancji psychoaktywnych na podstawie badania sondażowego i analizy forum internetowego w ramach projektu I-TREND. „Alkoholizm i Narkomania”, nr 29/2, s. 61-74.
Wiszejko-Wierzbicka Dorota (2015).
Dążenia autonomiczne w kontekście rozwoju poznawczego i psychospołecznego człowieka dorosłego, w: „Specyfik rozwoju człowieka dorosłego. Procesy, struktury, mechanizmy rozwoju”, Kałużna-Wielobób Alina (red.), Wydawnictwo Adam Marszałek.
Wiszejko-Wierzbicka, D. (2015).
Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób z zespołem Aspergera. Humanizacja Pracy, nr 3 (281).
Brzezińska, A. I., Kaczan, R., Piotrowski, K., Rycielski, P., Sijko, K., Wiszejko-Wierzbicka, D. (2008).
Uwarunkowania aktywności zawodowej osób z ograniczeniami sprawności: czynniki społeczno-demograficzne. Nauka, 1, 129-150.
Wiszejko D. (1999).
Zmniejszenie i zmiana struktury spożycia alkoholu oraz zmniejszenie szkód zdrowotnych spowodowanych alkoholem Alkoholizm i Narkomania, 2/35, 149-163.
Wiszejko, D. (2009).
Warunki uczestnictwa osób z ograniczeniami sprawności w społeczeństwie obywatelskim. Kwartalnik Trzeci Sektor, Nr 16. Warszawa: Instytut Spraw Publicznych, s. 34-40.
Wiszejko, D. (2012)
Specjalne potrzeby ucznia czy szkoły? Przewodnik po edukacji włączającej pomocą w rozwijaniu kształcenia i uczestnictwa w życiu szkoły. “Niepełnosprawność – zagadnienia, problemy, rozwiązania”, nr 3/2012 (4), PFRON, Warszawa.
Białek, A., Wiszejko-Wierzbicka, D. (2012)
Praca zespołowa i współpraca w szkole w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej: Cel sam w sobie czy sposób na sukces dla każdego ucznia?. Zarządzanie Publiczne 3(19)/2012, s. 23–37. ISP, Kraków.
Artykuły publicystyczne oraz prace upowszechniające
Wiszejko-Wierzbicka D. (2001).
Wspólna sprawa - kwestia zobowiązania do leczenia osób uzależnionych od alkoholu. Terapia uzależnienia i współuzależnienia, 3 (18).
Kuźmicz, E., Wiszejko-Wierzbicka, D. (22 lipca, 2009).
Armata na wróbla. W: „My, narkopolacy”, Gazeta Wyborcza.
Przewodnik po edukacji włączającej. Rozwój kształcenia i uczestnictwa w życiu szkoły (Index for Inclusion. Developing learning and participation in schools) – adaptacja do warunków polskich brytyjskiego narzędzia autorstwa Mel Ainscow, Tony Booth, CSIE.
Wiszejko, D., Piekut, A., Grzymała-Kazłowska, A., Sijko, K. (2010).
Poradnik Pierwszej Pomocy dla migrantów zarobkowych powracających do domu. WUP, Olsztyn.