Czego szukasz?
  • Umów wizytę online korzystając z wolnych terminów

Publikacje

Monografie / książki

  • Wiszejko-Wierzbicka, D., Racław, M., & Wołowicz-Ruszkowska, A. (red.) (2018).
    Byliśmy jak z kosmosu. Między (nie)wydolnością systemu a potrzebami rodziców z niepełnosprawnościami.
    Warszawa: Instytut Spraw Publicznych: https://www.isp.org.pl/pl/publikacje/bylismy-jak-z-kosmosu-miedzy-nie-wydolnoscia-srodowiska-a-potrzebami-rodzicow-z-niepelnosprawnosciami [dostęp: 2021 r.]
  • Sobiczewska, P., Wiszejko-Wierzbicka, D. (2015).
    Podręcznik diagnostyczny dla doradców zawodowych.
    Wydawnictwo Academica.
  • Wiszejko, D. (2010).
    Niewykorzystana sfera. Partycypacja społeczna i obywatelska osób z ograniczeniami sprawności.
    Gdańsk: Wydawnictwo Scholar.
  • Grzymiała-Kazłowska, A., Piekut, A., Sijko, K., Wiszejko-Wierzbicka, D. (2010):
    Pakiet Pierwszej Pomocy dla osób migrujących zarobkowo.
    Warszawa, Olsztyn.
  • Wiszejko-Wierzbicka, D. (2008).
    Od samoakceptacji do aktywności? Postawy wobec własnej niepełnosprawności a aktywność zawodowa.
    Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SWPS Academica / EFS (seria nt.: Osoby z ograniczeniem sprawności na rynku pracy – tom 6).
  • Łukowski, W. i Wiszejko-Wierzbicka, D. (2008).
    Wizerunek aktywności zawodowej osób z ograniczoną sprawnością. Perspektywa biograficzna.
    Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SWPS Academica / EFS (seria nt.: Osoby z ograniczeniem sprawności na rynku pracy – tom 7).
  • Kuźmicz, E., Mielecka-Kubień, Z., Wiszejko-Wierzbicka, D. (red) (2009).
    Karanie za posiadanie. Artykuł 62 ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii – koszty, czas, opinie.
    Warszawa: Fundacja Instytut Spraw Publicznych.
  • Wiszejko, D. (2010).
    Niewykorzystana sfera. Partycypacja społeczna i obywatelska osób z ograniczeniami sprawności.
    Gdańsk: Wydawnictwo Scholar.

Artykuły naukowe

  • Wiszejko-Wierzbicka, Dorota (2020).
    Myślenie w czasach zarazy.
    Biuletyn IGA „Rasztów”.
  • Wiszejko-Wierzbicka, Dorota, Kwiatkowska, Agnieszka (2018).
    Jeden czy wiele modeli? Raport z ogólnopolskiego badania młodych Polaków w wieku 18–29 lat.
    Studia Socjologiczne, 2/2018 (229), s. 147-176.
  • Wiszejko-Wierzbicka Dorota, Kidawa Michał, Jabłońska Marta (2016).
    Motywy zażywania i typologia użytkowników nowych substancji psychoaktywnych na podstawie badania sondażowego i analizy forum internetowego w ramach projektu I-TREND.
    „Alkoholizm i Narkomania”, nr 29/2, s. 61-74.
  • Wiszejko-Wierzbicka Dorota (2015).
    Dążenia autonomiczne w kontekście rozwoju poznawczego i psychospołecznego człowieka dorosłego, w: „Specyfik rozwoju człowieka dorosłego. Procesy, struktury, mechanizmy rozwoju”, Kałużna-Wielobób
    Alina (red.), Wydawnictwo Adam Marszałek.
  • Wiszejko-Wierzbicka, D. (2015).
    Psychospołeczne uwarunkowania aktywności zawodowej osób z zespołem Aspergera.
    Humanizacja Pracy, nr 3 (281).
  • Brzezińska, A. I., Kaczan, R., Piotrowski, K., Rycielski, P., Sijko, K., Wiszejko-Wierzbicka, D. (2008).
    Uwarunkowania aktywności zawodowej osób z ograniczeniami sprawności: czynniki społeczno-demograficzne.
    Nauka, 1, 129-150.
  • Wiszejko D. (1999).
    Zmniejszenie i zmiana struktury spożycia alkoholu oraz zmniejszenie szkód zdrowotnych spowodowanych alkoholem
    Alkoholizm i Narkomania, 2/35, 149-163.
  • Wiszejko, D. (2009).
    Warunki uczestnictwa osób z ograniczeniami sprawności w społeczeństwie obywatelskim.
    Kwartalnik Trzeci Sektor, Nr 16. Warszawa: Instytut Spraw Publicznych, s. 34-40.
  • Wiszejko, D. (2012)
    Specjalne potrzeby ucznia czy szkoły? Przewodnik po edukacji włączającej pomocą w rozwijaniu kształcenia i uczestnictwa w życiu szkoły.
    “Niepełnosprawność – zagadnienia, problemy, rozwiązania”, nr 3/2012 (4), PFRON, Warszawa.
  • Białek, A., Wiszejko-Wierzbicka, D. (2012)
    Praca zespołowa i współpraca w szkole w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej: Cel sam w sobie czy sposób na sukces dla każdego ucznia?.
    Zarządzanie Publiczne 3(19)/2012, s. 23–37. ISP, Kraków.

Artykuły publicystyczne oraz prace upowszechniające

  • Wiszejko-Wierzbicka D. (red.) (2018).
    Rodzicielstwo bez ograniczeń. Poradnik dla rodziców z niepełnosprawnościami: https://www.isp.org.pl/pl/publikacje/rodzicielstwo-bez-ograniczen-poradnik-dla-rodzicow-z-niepelnosprawnosciami
  • Wiszejko-Wierzbicka D. (2001).
    Wspólna sprawa - kwestia zobowiązania do leczenia osób uzależnionych od alkoholu.
    Terapia uzależnienia i współuzależnienia, 3 (18).
  • Kuźmicz, E., Wiszejko-Wierzbicka, D. (22 lipca, 2009).
    Armata na wróbla.
    W: „My, narkopolacy”, Gazeta Wyborcza.
  • Przewodnik po edukacji włączającej. Rozwój kształcenia i uczestnictwa w życiu szkoły (Index for Inclusion. Developing learning and participation in schools) – adaptacja do warunków polskich brytyjskiego narzędzia autorstwa Mel Ainscow, Tony Booth, CSIE.
  • Wiszejko, D., Piekut, A., Grzymała-Kazłowska, A., Sijko, K. (2010).
    Poradnik Pierwszej Pomocy dla migrantów zarobkowych powracających do domu.
    WUP, Olsztyn.